Jdi na obsah Jdi na menu
 


Informace k četbě, mluvnímu cvičení a čajovně

2. 9. 2018

Četba na září a říjen

Každý žák si přečte 5 libovolných pohádek  od autorů ( mohou být od jednoho autora,     nebo libovolná kombinace ) : Karel Čapek, Jan Werich, Božena  Němcová, František Hrubín, Miloš Macourek, K.J. Erben, libovolný český autor  a provedou zápis z četby dle návodu :

Jméno spisovatele

Název knihy

Autor ilustrace

Vydání a počet stran

Stručný obsah pohádky.

Kdo ztvárňoval dobro a kdo zlo, jak se to projevovalo.

Která pohádka se mi nejvíce líbila a proč.

Která postava mi byla sympatická a proč.

Dobrovolný úkol : vlastní ilustrace

- zápisy mohou žáci psát i na počítači a místo sešitu ve tvrdých deskách si zavedou další desky s kroužkovou vazbou, kam zápisy budou zakládat, stejně tak  i zápisy z kulturních aktivit

 

Z druhé strany čtenářského deníku si vytvořit Kulturní deník a stručně si zaznamenávat  kulturní zážitky (návštěvy divadel, kin, výstav ...) 

 

Na začátku školního roku si žáci připraví mluvní cvičení na téma : Poohlédnutí za prázdninami

 - žáci mluví nejdéle tři minuty, mohou použít fotografie, letáky…

Příprava na čajovnu  = tiché čtení s porozuměním. Prosím, abyste dětem připravili hrneček s podšálkem, lžičku, utěrku. Jednu hodinu literární hodiny si zpestříme čajovnou a tichým čtením. Žáci budou pracovat s připravenými texty. Po tichém čtení si ověří, jak textu porozuměli. Zbytek hodiny si budou číst vlastní knihu. Zpočátku se tato práce bude dětem jevit náročná, věřte, že postupem času dokáží udělat velký pokrok.

Cílem vedení čtenářských deníků a čajovny je vzbudit zájem dětí o čtení, naučit je pracovat     s textem a porozumět jeho obsahu, což je pro další život velmi důležité.